► Frölundatränaren Roger Rönnberg var oväntat öppen i rådande situation.
► Skadeläget i truppen är så alarmerande att han vill få förståelse för det, att förväntningarna sänks.
Det räcker inte med Frölundas frånvarande spelare. Inför tisdagsmötet med Oskarshamn finns flera andra frågetecken.
Förväntningarna på laget måste vara därefter, enligt Roger Rönnberg som poängterade att inte bara supportrarna behöver förstå detta – även spelarna själva.
– Ungefär hälften av spelarna spelar skadade eller sjuka.
–––––
Glöm inte den fina dealen som Glenn Ullevi erbjuder er prenumeranter:
Tio procents rabatt på notan.
Varje gång, oavsett om Frölunda spelar eller inte.
Koden: KALLIOS KLUBBA.
–––––
I DEN HÄR texten kunde ni läsa om att de finns hopp om Jacob Nilsson men att han självfallet inte spelar i veckan, inte heller Ryan Lasch åker med till Oskarshamn på tisdagen även om han testade knäet med rätt gott resultat. Liam Dower Nilsson kallas hem från Västerås, lillbrorsan Noah var med på måndagsträningen, så även David Edstrom. ”Ordinarie” sedan en tid är ju Isac Born och Otto Stenberg.
Ni vet att Frölunda, utöver Lasch och Nilsson, saknar Christian Folin, Pontus Johansson och Max Friberg, men bekymren stoppar inte där.
– Tre, fyra behöver gå via medical team, berättade Roger Rönnberg som av den anledningen hade med Dower Nilsson den yngre samt Edstrom – för att frågetecknen framför allt på forwardssidan är så många.
Tränare brukar inte vara pigga på att diskutera skador, man har det lag man har, skador hör till sporten, yada yada, men den här måndagen tog Rönnberg bladet från munnen och var supertydlig.
Han tog ner förväntningarna på Frölunda. Rätt rejält. Så här lät det:
– Fan, vi nöter på gubbarna nu. Okej, vi har har några ute – men vi har ett ganska blåslaget gäng. Ungefär hälften av spelarna spelar skadade eller sjuka. Det skulle de aldrig säga till er, då ses det som ursäkter, det är så det fungerar, elitidrott, man får som inte ens prata om de här sakerna. Vår uppgift är att vinna varje match. Men jag tror också man måste ha förklaringar, annars kan man totalt köra självförtroendet i botten på gubbarna. Förlora mot Färjestad borta, Skellefteå borta, och spela förhållandevis så dåligt som vi gör, inte hela matcherna, men det finns ju förklaringar till att vi inte spelar vår bästa ishockey. Vi skolar in ett gäng ungdomar, vi har nya kedjor, vi har de som spelar … jag uppskattar att många kommer till spel, de är superproffs, men … då får man ha rimliga förväntningar också.
Rönnberg forsatte med att berätta:
– Jag fick ett mejl av en hängiven supporter som tyckte ”Vad fan är det för hockey ni spelar?”, ”Den är så jävla dålig”, spelidé och hej och hå. Jag förklarade att ”Om du ser på framför allt matchen i Skellefteå, det är ju definitivt inte så jag vill att vi ska spela.” Om jag varit nöjd då – sparka mig, sparka mig snabbt. Det är det, att få den förståelsen från omvärlden, det är ganska svårt. Det är inte så jävla konstigt, vi har (Christian) Folin borta, vi har Pontus (Johansson) borta, vi har (Andreas) Borgman som alla ser spelar med saker som gör att han inte kan se ut som när han är som bäst. Om det inte skulle påverka ett lag i SHL, att man bara piskar upp två topplag, då skulle jag bli förvånad. Jag tror man måste ha viss förståelse för det.
Måndagsträningen sedvanligt munter, många skratt, inte minst när Ryan Lasch spelade box play och förklarade för förvånade lagkamrater att han faktiskt gjort det som junior.
Rönnberg sa:
– Vi kan inte gå och hänga läpp, vi kan inte spela om matchen i lördags. Vi har jobbat ganska hårt, kärnspelare och ledare, med att få upp skallarna för att i lördags var det inte så muntert. Det är tufft nu. Det är det jag menar, trycket från omvärlden är så här (knuten näve), trycket från oss själva är så här (näven igen), men jag som coach måste också ge killarna rimliga förväntningar. Ska vi slå Färjestad borta en lördag, med det lag vi har nu, då måste vi göra en klockren insats, kanske till och med ha någon studs med oss.
Rimliga förväntningar. Från supportrar. Från spelarna själva. Där är Frölunda modell 22/23 nu när januari är på väg in i februari, när tre tuffa bortamatcher väntar (Oskarshamn, Örebro, Timrå).
***
Power play omgjort, PP1 styrs nu från vänster, därför in med högerskytten Jan Mursak istället för vänsterditon Joel Lundqvist i bumperpositionen:
Borgman
Carlsson Mursak F Johansson
Eriksson
PP2
Hasa
Innala Lundqvist Greco
Nässén
Laget i övrigt tränade med samma formationer som tidigare. Noah Dower Nilsson gick med Nicklas Lasu och Mats Rosseli Olsen, den platsen lär gå till storebror Liam.
***
HV71 sparkar även Tommy Samuelsson och Fredrik Stillman enligt Aftonbladet.
***
Frölundas skadeläge, så här:
Christian Folin var på is före träningen, har lagt om gipset (brutet finger) tre gånger, ska nu på med en skena, men är minst två veckor bort.
Pontus Johansson, trolig axeloperation, adjö till säsongen.
Max Friberg, hans finger är gipsat, några veckor bort, tre, kanske fyra.
Jacob Nilsson, där vet ni, mer besked om knäet i veckan. Positiv känsla ändå.
Ryan Lasch, testade sitt knä på måndagen, möjligt att han spelar torsdag eller lördag.
Jag har redan sänkt mina förväntningar litegrand.
Tippade Frölunda på 7:e plats vid säsongsstart. Nu 7:e – 9:e.
Utgångstipset pga svag spelartrupp.
Revidering pga skadeläget.
Då är bortförklaringen klar gällande haveriet med denna säsongs truppbygge. Vilka läxor ska läsas sedan?
Exakt, där kom det! Då kan Rönnberg gömma sig en säsong till och misshandla föreningen. Fy fan vi supportrar måste verkligen vara vakna och göra våra röster hörda nu
Såhär kommer det låta när man summerar säsongen, ”vi låg fyra och var hur bra som helst sen kom alla skador, ingen vi kan göra något åt så nästa fortsätter vi på samma spår igen!”
Jag var först ut med att påpeka detta. Visserligen en självklarhet. Fem nya år med Luleåpolarna!
Jag har bojkottat att vara i Scandinavium i två säsonger. Ingenting pekar på att jag kommer vara där nästa år heller. Sagt i över 2 års tid att så länge RR är kvar kommer vi aldrig spela en roligare hockey.
Jag har inte varit där efter pandemin bröt ut. I protest mot skiten de bjuder på.
Här har du en till som INTE varit där sedan pandemin bröt ut, känner uppåt 50 st till som har avslutat sina seriekort!! Spel med huvudet under armen är inget kul att se på. har C-More, där kan man ex se FBK, SAIK osv, HEL-kul!!
Medgångssupportrar…
Det är klart att man måste beakta skador och sänka förväntningarna där av men innan dessa skador har det ju varit klara brister i det offensiva spelet. Om man hade lirat på topp i specialteams innan dessa skador så fine men att prata om halvskadade spelare t.e.x det vet ju alla att så är det ju med samtliga lag där finns det halvskadade spelare som lirar.
I och med att man struntar i målproduktiva spelare och accepterar ett PP som går så långsamt att Stena båtarna ser att vända på en femöring kan man väll inte ha förväntningar på max P7 och ut i kvarten.
Men va f,, man har ju ett gött kompisgäng och mysigt i borgen.
Intressant att han nu kan skylla det usla spelet på skadorna.
Bättre han ifrågasätter spelsystemet (om man nu kan kalla det för ett spelsystem) som dödat all offensiv och kreativitet.
Avgå!
Ja det är klart att skador är tufft för en alldeles för tunn trupp! Frågan är hur en av Sveriges största och rikaste hockeylag kan sätta sig i en sitts att gå in med en för svag och tunn trupp?
Pengar och kompetens går inte alltid hand i hand.
Jag undrar detsamma! Borde inte Frölunda kunna investera bättre med en sånn budget man har??
Skulle vara intressant att veta hur spelar rekryteringen går till. Letar Sjöström upp spelare och förslår för Rönnberg, eller säger Rönnberg till Sjöström att förhandla med spelare han vill ha. Något fel är det ju när man inte hittar spelare som t ex Oskarshamn gör…..
Sjöström hittade lenc och IKO hittade smejkal (hur det nu stavas) lite skillnad kan man tycka!
Oskarshamn är nog den klubb som är bäst på att hitta spelare, i hela SHL, så vet inte om man kan använda det som en självklarhet. Med Frölundas ekonomi hade man dock kunnat önska att man jobbade med lite säkrare kort än vad vi gör.
Håller med Benji !
Att gå in i säsongen med en så tunn trupp måste någon ta ansvar för.
Färjestad har haft fler spelare borta än VF
Och vunnit ändå.
Det är något som inte står rätt till i föreningen nu måste man börja vända på stenarna.
Fbk har inte ens gråtit ut i pressen som Roger gör nu.
Jupp det har dom
Ok, det visste jag inte. Sa de att fallet kommer eller beklagade de skadorna?
Har för mig att Roger stod i tv rutan för en match eller tvä sen och sa att han ALDRID kommer skylla på att det saknas spelare, att ha det som ursäkt… Hmmm konstigt, nu ska vi sänka våra förväntningar. Och förstå att det inte fungerar med så många borta….
Tror nog att dom flesta av oss ser vad som händer, men det är ju inte vårt jobb att se till att vi har ett ”slagkraftigt” lag att ställa på banan.
”Vi ska alltid vara med å slåss om guldet” kanske är så att vi ska skratta oss lyckliga om vi hänger kvar!?
Det är tuffa skador Frölunda har nu, inget tvivel om det. Men det är ju något som drabbar de flesta lag. Kolla på mitt Rögle. Du har 3 egenfostrade spetsspelare i Brithen, Everberg, Zaar som sammanlagt fått ihop 41 matcher på 39 omgångar. Det är naturligtvis inte enda anledningen till att det gått tungt men nog hade man haft 10-15 p mer med dessa i laget. Ingen av dessa hade dock kunnat hjälpa en felbyggd backsida. Lite samma med Frölunda som förvisso har en bra backsida men istället en aning trubbig offensiv. Då blir det ju självklart ännu jobbigare med många borta. Juniorer kan komma in med energi och göra det bra men över längre tid kommer deras prestationer svaja mer än de etablerade spelarnas med ojämna lag prestationer som resultat.
Kan vi byta? Rögle får våra backar och vi era forwards….. 😜😜😜
Alla ni supportrar som tror att Rönnberg skyller på skador osv är bara löjliga … det är självklart att truppen just nu är tunn och vi supportar måste ha det med oss, sen skall givetvis de inte kopplas ihop med dåligt pp i höstas/vinter, inte heller oförmågan att göra mål för Lash, Greco, Innala mm. Men absolut blir de tuffft framåt det är ju de Rönnberg säger
+1
Förhoppningsvis så tufft att trycket blir för hårt och att man nödgas sparka Rönnberg, alternativt att han klappar igenom och avgår självmant. Ursäkterna börjar ta slut, som någon här tidigare skrev: Skador drabbar alla- det är hur man hanterar svåra stunder som definierar någon som bra coach. Bra coach är man sannerligen inte om man i fyra års tid letar ursäkter
+100%
Ja, det gi k ju så oerhört mycket bättre utan skador.
Hörde du Bofors gråta när de saknade 13 spelare eller Färjestad som saknade många härom veckan?
Då bör övriga kvarvarande spelare gå ihop som grupp och köra mer än någonsin, dvs om det finns någon moral i gruppen så brukar det hända.
Nu är det fritt fram för tre nya fiaskon denna vecka👍
Ordspråket säger…. Som man bäddar får man ligga.
Har inte direkt gnistrat om vare sig powerplay eller offensiven i övrigt innan alla skador heller. Rönnberg skyller på skador och vi fans ska ha lägre förväntningar. Vilket skämt.
Säger Frölunda att man har som målsättning att vinna i allt man ställer upp i då ä6det SM Guld som gäller, inget annat.
Rönnberg slår ifån sig återigen.
Här behöver man hålla två tankar i huvudet på samma gång. Den ena är att just nu är laget brandskattat på grund av alla skador och därav är det relevant att sänka förväntningarna. Den andra tanken (och som är intressant på riktigt) är ju det bristfälliga spelet under stora delar av säsongen (främst PP och trubbig offensiv) och truppbygget. Den andra tanken kommer inte adresseras nu, utan när säsongen är färdigspelad. Det är då det är upp till bevis för föreningen och genomföra de förändringar som krävs. Förväntningarna från mig är låga i det avseendet tyvärr…
Håller helt med dig. Även i sista du skriver, tyvärr har vändandet på stenar efter säsongsslut de senaste åren resulterat i väldigt lite, egentligen ingenting. Samma trubbiga offensiv år efter år. Risken är väl stor att man i utvärderingen efter denna säsong skyller en del av det bristande resultatet på skadorna och så kör man ett år till i samma spår fast med andra ”spetsspelare”.
Helt enig.
Vi kan inte förvänta oss några under! Med den trupp vi har och med alla skador samt en skral spelarmarknad så krävs ett mindre mirakel att komma bland de 6 första. Gör det bästa av säsongen, ledare, spelare och fans! Dom krav vi har kommer vara självklara efter utvärderingen av säsongen. Ansvar för den som ansvar har osv….
Vänta lite nu…Så Roger skall använda skador som en ursäkt för dålig prestation? Eller iaf katastrofal offensiv?
Vad skyller han de 3-4 senaste åren på?
Inte hört något gnäll från andra klubbar som haft det betydligt värre med skador, ex Färjestad, verkar ju gå ok ändå. Framförallt är deras spel riktigt kul att titta på.
Nej Roger. Du framstår mer o mer som en grinig o tjurig gubbe som fastna i samma spår och saknar förmåga för att ta dig ur på rak väg igen.
Dags för den högre ledningen att vakna. Vi ryggdunkar vidare och hoppas att det blir bra, jösses.
Bort med de från föreningen.
FBK bara 3 poäng före som enligt vissa är helt otroliga!
Hade vi haft samma skadefrekvens som Färjestad haft och dom inte hade haft den oturen dom haft i princip hela säsongen så hade det Skillt mycket mer än 3 poäng
Du förstår verkligen inte att tolka saker folk skriver va?
Handlar inte om poängen el tabelläget, kritiken rör i första hand spelet, då i synnerheten offensiven.
Jobba Jobba, sargspel, chansa.
All respekt för det Rönnberg säger. Klart det påverkar.
Tror ingen begär att vi ska vinna mot Skellefteå borta men kanske kan vi begära att vi spelar smart, inte går bort oss – men vi fick ju ideliga spelvändningar emot oss. Det var ett baivt uppträdande och det var inte Stenberg och Born som stod för det eftersom de knappt fick spela innan matchen var avgjord.
FBK har spelar länge med en rad nyckelspelare borta men har gjort det smart; tagit sina segrar och poäng och hänger på topp 3 trots att de fått kasta in juniorer, värva Engstrand som var petad i Malmö, värvat från LHCs. överskottslager och plockat tillbaka spelare utlånade till Hockeyallsvenskan.
Jag finner bara ett ord. UPPGIVEN!
Det är vad jag är.
Ja, rätt ord att beskriva detta oerhörda felbygge.
Motståndarlagen har ju läst sönder vår sk hockey och låter Frölunda konstant spela i sarghörnen. När väl pucken kommer in framför mål har vi ingen spelare som kan göra mål, tror att de kan rulla in ett fotbollsmål och vi träffar inte det heller.
Räkna med tre förluster i veckan, men det är ju skönt att Rönnberg nu meddelat att vi inte kommer ta några poäng pga skadorna.
Vi som följer laget får vara glada ändå!
Bofors saknade väl 13 spelare för någon månad sedan och vann matcher ändå. Har man rätt inställning vinner man ändå
Jag har varit uppgiven i flera år. Nu är jag mest ledsen över att se mitt Frölunda sjunka som en sten, år efter år. Utan att styrelsen agerar överhuvudtaget.
Med Roger Rönnberg som coach sedan 2013
har Frölunda:
2013/14 2plats i SHL
2014/15 2 plats i SHL, Final CHL
2015/16 2 plats i SHL, SM-Guld, CHL
2016/17 3 plats SHL
2017/18 3 plats SHL
2018/19 3 plats SHL, SM-Guld, CHL
2019/20 7 plats SHL, CHL
2020/21 7 plats SHL, CHL
2021/22 4 plats SHL, CHL inställd
6 titlar; 2 SM & 4 CHL
När man läser kommentarerna så kan man ju tro att Roger är den största olycka som någonsin drabbat Föreningen.
Finns det någon annan tränare som har bättre facit sedan 2013?
Lakers har 3 SM- finaler 2015,18,21 – och tre titlar, men ingen från CHL.
Vad har historiken med årets fiasko att göra? Årets lag är ett stort felbygge som dessutom tvingas spela SHL:s tråkigaste hockey.
Någon måste ta ansvar för detta, att skylla bort detta på skador är inget annat än ett skämt.
Rönnberg har varit grym, med betoning på varit!
Bra inlägg! Sektion Sparka med Stödgrupp går för högtryck nu.
Ledningen i dagens FHC med Grauers som ordförande gör ett strålande jobb och klubben utvecklas hela tiden.
Herrlaget i eliten lider nu och det blir säkert en hel del förändringar – till det bättre. Med stöd från oss medlemmar.
Vilket skitsnack- bevare oss för bakåtsträvare
Jag gillar ditt engagemang men inte att lösningen är att först och främst sparka RR.
Sparka är inte bäst. Samförstånd är bättre.
Vad förslår du att klubben (dvs vi) skall göra – förutom att sparka RR med flera?
Kolla längre ner!
Håller med. Lite tröttsamt. Många verkar tro att bara vi tar in ny tränare blir allt guld och gröna skogar.
Burström bort? Ja tack!
Men ett huvudtränarbyte tror jag snarare skulle göra det sämre.
Sen håller inte spelarmaterialet. MEN även vi supportrar var nöjda med hur vi gick in i säsongen (ge de unga chansen), men många har floppat i år!
Sen tycker inte jag han skyller på att vi har många borta, det han SÄGER är ju snarare att vi utöver det spelar många spelare med rätt stora skavanker just nu (spelare som kanske bara kommer upp till 60-70 % av sin normala nivå). Spelare som hade stått över OM övriga skadade var hela och spelade…
Tycker folk tolkar lite som de tycker snarare än gå på faktan som sägs.
Du kan inte tala för alla supportrar, alla var absolut inte nöjda , ”alla” är inte dina ryggdunkande kompisar , jag och många med mig var väldigt tveksamma till truppen inför säsongen
Precis så. Finns det NÅGON som kan påstå att vi spelar en rolig frejdig hockey med hot på många positioner???? Nä en djävla sargnötarhockey, totalt ointressant att se på.
Ska då inte Roger belastas med nån typ av ansvar för detta??? Vi känner ju igen detta sen 3-4 år tillbaka.
Irrelevant, det var då det! Just sånt här som gör att man tappar. Finns mängder av exempel i sportvärlden. Senaste 4-5 åren är bedrövliga. Spelet har varit fruktansvärt att se på.
Äntligen en vettig kommentar och riktig supporter 😀👍
+1
Tack för det!❤💚❤💚💯
Ja herregud, de senaste tre åren har ju verkligen varit kanon!👍👍👍
Historiskt sett ser det bra ut.
2010-talet var strålande !
Bra balans i tränartrion dessa år.
Riktigt roligt att se Frölunda spela.
Men.
Tendensen är fallande.
2020-talet är allt annat än bra.
Så frågor som bör ställas är
– klarar denna tränartrio av att vända skutan ?
– Behövs nya krafter i sportchefsrollen ?
Tommy Samuelsson är ledig vill ni ha honom? HV kanske vill ta över Rönnberg…..
ALDRIG!!!
Antar det betyder att du anser att Tommy S är en sämre tränare än RR? Då kan man ställa motfrågan, varför är Rogers PP sämst i hela SHL?
Att du tolkar kritiken som du gör beror kanske på att du inte läser inläggen ordentligt?
Ingen ifrågasätter Rogers resultat, sviten är åtminstone initialt imponerande. Däremot tucker jag att Roger fastnat, han har svårt att se lösningar som inte involverar de gubbar han haft tilltro till sedan 2013. Han kan inte lösa det havererade PP. Han har svårt att få offensivt skickliga forwards att lyfta i Frölunda, alternativt rekryterar han fel spelare. Alla organisationer behöver förnyelse, just nu består kretsen kring Rönnberg av gamla kompisar till RR eller folk som varit i föreningen länge. Var ska de nödvändiga impulserna komma ifrån, vem ska utmana Roger?
Mycket bra skrivet!
Ursäkterna börjar… Vilket skämt.
LDN hem från Västerås – nu vänder det!
Gött exakt den spetsen vi behövde in! En gubbe som var fullkomligt osynlig i 20 matcher trots bra omgivning!
En stor trupp är en förutsättning för framgång.
Skador, sjukdom, avstängningar, m m minskar truppen varje år och har man otur kan 6-7 man försvinna.
Men Frölunda sparar pengar och hoppas på under (?) och under är det, nämligen underkänt. Att agera på det sättet och sedan tala om att ”vinna allt” är falsk marknadsföring.
Risken är väl att Frölundas marknadsvärde minskat avsevärt denna säsong och chansen till att värva stora namn minskar.
Finns ju inte en enda expert som inte dömt ut sättet de spelar hockey på. Hur kan folk blunda för detta, det är ju allvarligt på riktigt
Jag vill komplettera: Frölundas ledning känner givetvis till problemen med liten trupp och går med öppna ögon in i detta.
Att sedan, när skadorna, (som alltid kommer), säga att ”nu måste vi sänka förväntningarna”, det är svagt, det är att lura fansen.
Frölunda behöver en ny strategi och troligen en ny ledning. Men man kanske inte vänt på alla stenar än?
Har rimliga förväntningar ändå blir jag nästan alltid besviken i Scandinavium numera. Resultaten tabellen är ganska bra. Problemet är att Frölunda igår bakåt och att förnya sig tar ett halvår Joel på läktaren, pP1 som bara smäller in mål snygga kombinationer. Något måste göras för att rädda det sjunkande skeppet. Bygga ny arean, Joel slutar, ny ledning eller att laget åker ner i HA.
Du nämnde bara Joel två gånger. Det tar sig! Du håller ju på Fakers så om du blir besviken måste ju det bero på att du bara ser Frölundas vinstmatcher i Scandinavium!!!
VAD GÖR DU ENS HÄR!?
Ska Frölunda börja bygga arena utan kommunens tillåtelse med egna pengar då eller hur tänkte du?
Joel ligger på 3e plats i Frölundas poängliga. Det är långt högre än vad jag hade förväntat mig av honom i år. En kille som alltid gör jobbet för att öppna upp is för sina lagkamrater och som i princip ALDRIG blir liggande på isen efter en närkamp.
Ditt gnäll om Joel kommer 4 år för sent. Då var han riktigt dålig. Men i år har han ju varit den jämnaste spelaren i laget så fattar verkligen inte din kritik?
Sen så ska jag förtydliga… Rönnberg kunde mkt väl stannat enligt mig. OM han hade varit öppen för förändringar och nya ledare med sig. Men när han så hårt målar in sig i hörnet med sina kompisar genom att säga att han med går om hans polare får gå. Ja då finns inga alternativ. Föreningens välgång går före Rönnberg.
När Lasch var dålig så var det sjukdom också, hela säsongen! 🙃
Sjukdom/skada sedan julen 21?
Exakt, den var skum den logiken.
Kan vara bland dom första gångerna jag hör Rönnberg utrycka sig på det sättet. Innan har han sagt att alla lag får skador och att man ej kan skylla på det utan att det är spelarna som är på isen som ska göra det.
Just att han säger att vi ska ha rimliga förväntningar pga alla skador får mig att känna att knappt ens Rönnberg tror på en bra avslutning av grundserien. Det är lite oroande.
Tror att han kanske börjat inse den bittra sanningen nu men är för stolt för att erkänna att alla hans planer sen länge är kollaps…..
Har levt kvar alldeles för länge i gamla lyckade meriter och vägrat inse att resan går vidare..
Hängslen o livrem.
Roger börjar bli som favoritkalsongerna , som man håller mest kär men som är slitna , urtvättade och resåren håller knappt ihop men man kan inte med att slänga dom för man älskar dom och kommer ihåg att de va dom bästa kalsongerna du haft en gång i tiden.
🤣🤣🤣
🤣😂😆
Man skulle kunna se detta som en fantastisk möjlighet för Frölundas juniorer att få chansen att köra shl mer på allvar. Kanske några fler som blir kvar nu och några fler som kan blomma ut tidigare. Så slipper de dyka upp som stjärnor som typ Pontus Andreasson och Jonathan Johnson i andra shl lag. Hoppas bara de vågar blanda de äldre med de yngre i kedjorna så de kan få vara med och lära upp sig. Vore synd att slänga bort Joels och Louis rutin etc utan att de får förmedla något till nästa kull med nya. Oavsett vad vissa tycker om deras nuvarande status så har de trots allt vunnit en del och har fortfarande kvaliteter kvar. Vill minnas att jag var förvånad och frustrerad att de inte gjorde så när Johnson, Andersson och Kallio spelade sista åren ihop. Nu letar det ju inte poängmässigt heller än så det finns kanske utrymme för det. Det känns ju mer ovanligt att tre juniorer kan gå in och leverera tillsammans direkt som Joel, kahnberg och tolsa gjorde på den tiden…
Instämmer.
Och Kahnberg var väl 20, Joel 19 när de breakade i SHL:
Otto Stenberg är 17, den yngre Dower Nilsson är väl i samma ålder.
Känns bedrövligt och hopplöst att RR får chansen att skylla på skador.
Men jag tror RR är ett bra alternativ i framtiden också. Dock måste han ha rätt människor runt om kring sig. Kan han lämna stoltheten och byta ut de bägge assisterande tränarna så tror jag att vi kan vara närmre en ny final än vad många andra tror. Dock så kommer det ju inte att hända för RR gör sig större än klubben…
Vad är det för fantasivärld R.R egentligen har hamnat i?
Har tidigare haft stor respekt för honom och allt han tidigare åstadkommit med CHL-guld SHL-guld och så men nu har jag verkligen tappat allt vad förtroende heter för den mannen!
Maken till bullshit är sällan skådat…
Hur är det överhuvudtaget möjligt att han med följe bara fått fortsätta sina galenskaper i snart 4 hela säsongen utan att styrelsen agerat alls?
Lyckas knappt med någonting positivt längre men lever själv i nån vansinnes övertro att det fortfarande är bra och att saker bara kommer lösa sig såsmåningom och att man kan lära sig av misstagen och bli bättre men inte ***** händer något sånt! 😪🤬😡
Storhetsvansinne och en grymt skev verklig och nutidsuppfattning deluxe!
Man har totalt tappat sugen att se laget spela och blir mer förvånad än glad att dem ändå ligger på övre halvan och faktiskt kan vinna matcher….